Żyjemy w czasach, w których rzecz raz zepsutą łatwiej jest wymienić niż naprawić. Przemawiają za tym zwłaszcza atrakcyjne ceny elektroniki. Ciężko jest sobie nawet wyobrazić życie bez smartfonu. Szczególnie dlatego, że wpływa na wiele aspektów naszego życia, takich jak komunikacja, dostęp do informacji. Co jednak zrobić w przypadku, gdy telefon ulegnie zniszczeniu? Wymienić go na nowy, czy skorzystać z usług serwisu zajmującego się naprawą?
Uszkodzenia telefonów – z czego najczęściej wynikają?
Nie ma rzeczy niezawodnych i to również w przypadku elektroniki. Sprzęt, który jest za bardzo eksploatowany z pewnością ulegnie awarii, co jest tylko kwestią czasu. Za najczęściej spotkane usterki telefonów uznaje się m.in.:
- pęknięcie ekranu,
- zalanie telefonu,
- zerwanie taśm ekranu,
- uszkodzenie gniazda ładowania.
Każda z tych usterek wymaga innego nakładu pieniędzy w celu naprawy sprzętu. W związku z tym przed podjęciem decyzji o jej naprawie, warto upewnić się, czy na pewno naprawa nie wyniesie nas więcej, niż zakup nowego urządzenia.
Naprawa telefonów objętych gwarancją
W przypadku naprawy usterek powstałych w telefonach objętych gwarancją, dobrze jest udać się do siedziby producenta, w celu naprawy usterki. Warto jednak pamiętać, że większość umów gwarancyjnych nie uwzględnia wymian lub napraw, w przypadku gdy doszło do powstania uszkodzeń mechanicznych. Tym samym producent odmawia naprawy, jako że do awarii doszło z winy użytkownika komórki. Należą do nich uszkodzenia takie jak:
- pęknięty ekran,
- zalany telefon,
- zasypane piaskiem gniazdo ładowania.
Jeżeli producent telefonu odmówił jego naprawy, zawsze istnieje jeszcze możliwość zlecenia naprawy smartfonu w jakimiś innym nieautoryzowanym serwisie. Godnym polecenia miejscem, gdzie ma miejsce naprawa telefonów w Warszawie jest serwis telefonów na Wawrze. Warto się do niego udać, chociażby po to, by móc zorientować się tego, ile naprawdę może kosztować nas jego naprawa. W przeciwnym przypadku obsługa uczciwie odradzi naprawy.
Naprawa telefonu w serwisie
Decyzja o naprawie telefonu jest rozsądna wtedy, gdy korzystamy z usług serwisu telefonów, który cieszy się dobrą renomą. W przeciwnym wypadku nie trudno o to, by zbędnie przepłacić za zamówioną usługę. Bardzo ważne jest to, by korzystać z usług zaufanego serwisu, który naprawi awarię w rzetelny sposób. Aby zlokalizować przyczynę usterki, warto również udać się do miejsca, które korzysta z dostępu do nowoczesnych technologii i aparatur.
Plusy naprawy telefonu w serwisie
Zaletą oddania telefonu do naprawy jest to, że nie pozbawiamy się szansy na odzyskanie ważnych plików: zdjęć, filmów oraz muzyki. Takiej możliwości niestety nie mamy, w przypadku gdy dochodzi do kupna nowego sprzętu. Nie musimy również rezygnować ze sprzętu, do którego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Naprawa telefonu jest też bardzo ekologicznym i prospołecznym rozwiązaniem, które przeciwstawia się nadmiernemu konsumpcjonizmowi.
Wymieniane w ramach naprawy części muszą posiadać okres gwarancji. Dzięki temu jeżeli w przyszłości dojdzie do ponownej usterki tego typu – zyskasz prawo do bezpłatnej wymiany zepsutej części. Wystarczy skorzystać z prawa do złożenia reklamacji, na mocy którego możesz domagać się naprawy telefonu. I to bez ponoszenia zbędnych kosztów.
W większości przypadków zakup nowego urządzenia to zwykle spory wydatek. Dlatego warto zastanowić się nad naprawą usterki przed kupnem nowego modelu.