piątek, 30 października, 2020

Wiele stron internetowych wciąż nie posiada założonego czatu. Jakie są korzyści z jego instalacji i jak dzięki temu można zwiększyć zyski na przykład sklepu internetowego?

Tradycyjny model czatu

Istnieją dwa rodzaje czatów, które można zainstalować na swojej stronie www. Pierwszym z nich jest czat tradycyjny, wymagający obecności człowieka po drugiej stronie. Taki model często jest stosowany przez sklepy internetowe oraz inne serwisy, gdzie wymagane jest doradztwo przy wyborze konkretnego produktu.

Entuzjaści takiego rozwiązania zwracają uwagę na możliwość kontaktu z człowiekiem, której ich zdaniem nie zastąpi żadna sztuczna inteligencja. Klient ma do dyspozycji osobę, która może doradzić w doborze najlepszych rzeczy z oferty strony, poprosić o numer telefonu klienta, czy odesłać go bezpośrednio do konkretnego produktu.

Krytycy czatów live zwracają jednak uwagę na konieczność oddelegowania co najmniej jednego pracownika do obsługi czatu. Najlepiej, by sam czat był całodobowy, ponieważ w takim wypadku nie ma potrzeby pozostawiania przez zainteresowaną osobę adresu e-mail, czy numeru telefonu. Przekłada się to na lepszą obsługę klienta, który dziś oczekuje szybkiej odpowiedzi, bez potrzeby oczekiwania na nią przez kilka godzin.

Popularnym rozwiązaniem staje się też tzw. live czat, gdzie nie mamy do czynienia z obsługą przez człowieka, a przez sztuczną inteligencję. Ta rozpoznaje potrzeby klienta i jest w stanie tylko za pomocą odczytu wysyłanych przez niego wiadomości zaproponować konkretną usługę czy produkt lub odesłać do innej podstrony.

Alternatywa dla call center

Livechat dzięki swoim niskim kosztom utrzymania może być doskonałą alternatywą dla tradycyjnego call center. Obsługa klienta odbywa się błyskawicznie. Jeszcze lepiej niż w przypadku tradycyjnego czatu działa tutaj zasada szybkiej odpowiedzi. Już po kilku sekundach otrzymuje się odpowiedź na zadane przez siebie pytanie, co znacznie zwiększa szansę na pozostanie na stronie www i finalnie dokonanie konwersji przez klienta.